مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی :
حوزه امور پشتیبانی و خدمات رفاهی حوزه پیگیری، پاسخگویی و عملیاتی است
حوزه امور پشتیبانی و خدمات رفاهی، حوزه پیگیری، پاسخگویی وعملیاتی است و اعمال نظارت عالی در جهت ارتقاء کمی و کیفی فضای سبز و نگهداشت فضای سبز سه هکتاری دانشگاه را دنبال می کنیم .
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، آقای مهدی نصیری مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی همزمان با روزجهانی محیط زیست(16 خرداد) گفت: با توجه به پیشرفت بشری و میل به صنعتی شدن، مداخلاتی در محیط زیست بوجود آمد و بشر به سمت راحتی و زیبایی مصنوعی رفت، اما زیبایی واقعی و طبیعی را قربانی نمود، این مورد زندگی ما نیز مصداق های زیادی دارد .
وی افزود: محیط دانشگاه، میراث برجامانده از گذشته است و ما میراث دار آن هستیم و حفظ و ارتقای فضای سبز دانشگاه و سپردن به آیندگان از وظایف ماست، در این راستا چندین جلسه در خصوص موضوع فضای سبز دانشگاه در امور پشتیبانی و خدمات رفاهی برگزار شد و از مشاوران و متخصصان در اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک، دعوت بعمل آمد و طی بازدیدی، نظرات تخصصی آنها جهت اعمال نظارت عالی در جهت ارتقاء کمی و کیفی فضای سبز و نگهداشت فضای سبز سه هکتاری دانشگاه اخذ شد.
نصیری در پاسخ به سوال خبرنگار وبدای دانشگاه در خصوص عملکرد حوزه امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه طی ۶ ماه اخیر گفت: در حوزه عملکردی این حوزه در گام اول، باید از حمایت رئیس دانشگاه، معاون توسعه و منابع انسانی و همکاری همه جانبه همکاران در حوزههای مختلف پشتیبانی و رفاهی تقدیر و تشکر نمود، عملکرد پشتیبانی در حوزه های خدمات، فضای سبز، تدارکات، انبار، دبیرخانه، نقلیه، قراردادهای مالی و رفاهی و ...است واقدامات متعددی در این عرصه انجام شده است.
وی افزود: در دانشگاه، یک خانواده بزرگ هستیم و امور پشتیبانی و خدمات رفاهی به کار گروهی و مشارکت گروهی همانند یک خانواده، اعتقاد و التزام دارد وباید برای حفظ و تحکیم این خانواده بزرگ همگی تلاش کنیم .
نصیری در ادامه، تشکیل کمیته رفاهی، تشکیل کمیته بیمه تکمیلی(آنلاین بودن جهت تسریع روال کار، بارگذاری آنلاین مدارک، هزینه مناسب مبلغ بیمه طلایی و نقره ای و ...نظرسنجی مثبت کارکنان)، تشکیل کمیته جهت اصلاح قرارداد نقلیه، اصلاح تیپ قراردادها و شاخص های قراردادها(ایجاد بانک قراردادها، تقویم قراردادها)، کمیته صرفه جویی در راستای بهینه سازی مصرف با التزام همگان، جلسه مولدسازی ، اقداماتی در حوزه انبار(تجمیع خریدها، یکسان سازی خرید و اصلاح و به صرفه بودن خرید)، شرکت در 76 جلسه کلیدی نظیر جلسات حوزه قراردادها؛ کمیته فنی بازرگانی، کمیسیون ماده ۹۴، پیش مناقصه ، مناقصه و ...را بخش کوچکی از فعالیت های این حوزه عنوان کرد.
وی گفت: اعتباربخشی، اعتبارسنجی و جلسات مکرردر خصوص تهیه فلوچارت و فرآیند و شناسنامه عملکرد برای حوزه های مختلف و اداره پشتیبانی که قبلا نبوده است ، ارتباط با وزارت بهداشت و پیگیری موضوعات مختلف از قبیل رفاهی، قراردادها، شرکت در همایش ها و جلسات کشوری ، ساماندهی حوزه خدمات(تدوین شرح پرسنل خدمات خدمات، ساعات حضور افراد در مراکز موظف، طراحی دوره آموزشی پرسنل خدمات جهت استانداردهای ارائه خدمات، حضور نیروهای خدماتی جهت پاکسازی معابر و فضای دانشگاه در روزهای غیر کاری و ... از دیگر فعالیتهای حوزه پشتیبانی در سال جاری در راستای ساماندهی حوزه خدمات است.
مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشگاهی تخصصی و ماموریت گرا است که با اولویت ماموریت و مرجعیت علوم توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان فعالیت می کند و در این راستا در سال جاری درصددیم بهسازی معابر دانشگاه برای افراد توان خواه را تعبیه کنیم وکارهای اولیه آن انجام شده است .
وی گفت: حوزه امور پشتیبانی و خدمات رفاهی حوزه پیگیری، پاسخگویی و عملیاتی است که با توجه به تعداد کم نیروهای خدماتی و حجم کار بالا، راهی دشواردارد اما بحث نظارت و پیگیری امور محوله و احصا اهداف به شرط مطلوب و کیفی بودن کار نه تنها صرف انجام کار و تحقق اهداف را در نظر دارد .
نصیری در پایان ضمن درخواست مشارکت فکری از خانواده بزرگ دانشگاه و التزام و اعتقادش به مشارکت و کارگروهی گفت: امیدواریم با تشریح مساعی و همکاری صمیمانه خانواده بزرگ دانشگاه در راستای کیفی شدن امور و بهبود رویهها در دانشگاه، با اهتمام هرچه بیشتر گام برداریم و شاهد درخشش بیش از پیش نام دانشگاه در عرصههای مختلف باشیم.