به مناسبت ایام محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
پیام تسلیت معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به مناسبت ایام محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به عزاداران حسینی و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.
پیام دکتر مهرداد فرخی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم«کلّ یومٍ عاشورا و کلّ أرضٍ کربلا»
محرم، نه فقط ماه سوگواری، که موسم بیداری و بصیرت است. عاشورا مکتبی است ماندگار، که در آن آزادگی، ایثار، عدالتخواهی و ایستادگی در برابر ستم، به بلندترین شکل معنا یافته است.
امسال، در حالی به استقبال ایام تاسوعا و عاشورای حسینی میرویم که امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، داغدار و همزمان، سرافراز از مقاومت در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی هستند؛ تجاوزی که بهزعم دشمنان، قرار بود پایههای عزت ایران را بلرزاند، اما خروش وحدت مردمی و صلابت ایمان و اقتدار ایران را به همراه داشت.
بیتردید، عاشورا چراغی است فراروی همه ملتهای آزاده که در برابر ظلم میایستند. هر قطره خون حسین(ع)، فریادی ابدی بر طاغوت زمانه است؛ و امروز، این فریاد را در حنجره ملتهای مقاوم، از یمن تا لبنان، و از غزه تا ایران، علیه رژیم صهیونی میتوان شنید.
دانشگاهها، بهعنوان پیشتازان اندیشه و مسئولیت اجتماعی، وظیفه دارند با شناخت عمیقتر از پیام عاشورا، مسیر آگاهی و عدالت را در سپهر علم و فرهنگ جامعه گسترش دهند. عاشورا مدرسهای است برای تربیت انسانهای آزاده.
اینجانب، فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبداللهالحسین(ع) و یاران باوفایش را به اساتید محترم و همکاران گرامی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مراکز تابعه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، توفیق پیروی از مکتب نورانی عاشورا و ثبات قدم در مسیر آزادگی و عزت را مسئلت دارم.
دکتر مهرداد فرخی
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه
نظر دهید